Friday 23 January 2009

Hujung Minggu Ini

Hujung minggu ini pasti antara yang paling sibuk bagi diri penulis.

Esok pagi(Sabtu) penulis akan membawa diri bersama-sama kumpulan melayu Dundee berhaluan kanan ke Aberdeen. Ada kursus kursus solat dianjurkan disana. Apalah kiranya pengetahuan solat Version 1.0(belaja masa derajah satu) yang diupdate sikit-sikit sampai sekolah menengah itu di tingkatkan kualiti kefahamannya serta diberi penambahbaikkan selaras dengan perkembangan institusi akal dan minda yang lebih dewasa.

Perancangannya, seawal pukul 7pagi lagi ahli rombongan dijangka akan menggolekkan tayar. Abang Mahzan yang akan menjadi pemandu-bukan-peribadi penulis sudah memberi amaran awal, "puko ne pat limo(pukul 6.45), siap, turun". Kalau tak dipenuhi tuntutan, alamat tak merasalah keselesaan ke Aberdeen dalam Vauxhall Astra 1.8 itu.

Kursus dijangka selesai sekitar 9 malam. Jika dibuat kamiran terhadap ruang dan masa bersandarkan parameter halaju, penulis dijangka selamat sampai di Dundee sekitar 11malam.

Esoknya pula (Ahad) penulis akan ke Durham untuk kesekian kalinya. Lebih kurang tiga hari juga penulis akan berada disana. Petang Selasa baru penulis pulang. Jikalau diadaptasi persekitaran Malaysia, sudah tentu penulis dianggap sebagai menyambut(bercuti) raya cina di sana. Train yang dah diorder perjalanannya akan bertolak selepas pukul 7pagi. Walaupun pada saat ini kurang pasti dengan tepat pukul berapa perjalanan akan bermula, penulis sekadar mengingatkan diri 'kalau salah pun tertinggal train, bukan kapal terbang'. Pengalaman penulis 'ter'hanyut ke Colombo, Sri Lanka memang sentiasa segar diingatan.

Ya, ada beberapa misi yang perlu penulis selesaikan disana. Ada warkah tanpa tulisan akan dibawa bersama untuk disampaikan kepada penghuni Cantebury Brackenbury. 'Terpaksa' juga tuntut barang-barang yang diorder dari Malaysia tempoh hari. Ada teman di Bowburn bakal kembali ke tanah air sedikit masa lagi. Sekurang-kurangnya sempat menitip kata perpisahan.

Oleh kerana matahari semakin meninggi dan sekolah memanggil-manggil dan melambai-lambai, penulis menamatkan dahulu sesi update blog kali ini.

Wassalam

[caption id="attachment_327" align="alignnone" width="224" caption="Masa di di University of Aberdeen tahun lepas: Sendirian"]Masa di di University of Aberdeen tahun lepas: Sendiri[/caption]

6 Comentários:

Anonymous said...

Cantebury?
Penulis sedang merujuk kepada akukah?

Kalau ya, Brackenbury lah!

Anonymous said...

Ok, dah diperbetulkan.

Anonymous said...

ngeeeeeeeeeee...
apa...terlayar ke sri lanka???
citer skit encik mahadi...
mcm cumel jer pengalaman itu...
kihkihkih...

Anonymous said...

itu pengalaman peribadi penulis. em, kalu ade masa nnti blela...

Anonymous said...

ye... memang sempat menitipkan kata2 perpisahan yang sememangnya berat bagi mereka yg di tinggalkan... hmm... menitipkan kata2 sahaja ke? coklat2 takde? hehe... sekadar pendapat... :D

Anonymous said...

ya, pendapat yg bagus. tp, no...sbb biasa penulis akan pau coklat yg tlah sdia ada di bowburn itu..:D

Post a Comment

Titipan Kata

'

  ©Kehidupan: Catatan Kembara. Template by Dicas Blogger.

TOPO