Tuesday 10 March 2009

Catatan Dua-Tiga Hari Lepas

1. Sudah beberapa hari tidak update. Terlalu sibuk dalam 2-3 hari lepas. Upi datang dari Durham petang Sabtu. Sebelum jemput dia si stesyen keretapi, aku sempat ke Poundland untuk beli 2 biji bantal untuk dimuatkan ke satu lagi cusion makhluk berbulu besar.

2. Petang itu tidak buat apa-apa. Aku pun tidak masak apa-apa pun. Kebetulan, sebelah malamnya Abang Tarmidi dan Kak Ika ada buat bachelor party (jamuan makan untuk orang lelaki bujang). Jadi, dinner dekat sana saja. Sedap juga asam pedas hasil air tangan Kak Ika. Ramai juga datang termasuk Irfan- teruna bongsu Kak Maziah dan Zaquan yang baru sampai dari Malaysia 2 hari sebelum itu.

3. Ahad haritu pergi carboot lagi. Sempat dalam keadaan salji yang turun manja-manja (pinjam ayat Abang Tarmidi), aku sempat sambar beberapa barang. Itupun, peniaga carboot kali ni tak ramai.

4. Tengah hari pergi melawat famili Bro Zahirudin kat Abbotsford Street. Sempat lunch sekali. Lama juga tidak nampak Kak Ina. Tak lambat lagi dah nak dapat baby baru. Lama juga tak main-main dengan Luqman dengan Balkhis. Sikit hari lagi mereka akan dapat adik baru.

5. Petangnya pula ada sesi buat video klip terbaru Upi. Suasana kat luar sangat sejuk. Jadi kami tak pergi jauh-jauh. Setakat shoot di Annfield Road yang tak sampai seminit pun berjalan kaki dah sampai. Tapi shoot punya shoot, terlajak juga sampai ke Hawkhill di seberang sana.

6. Teringin nak pergi ASDA. Mintak kebenaran nak pinjam kereta Kak Maziah. Walaupun tak dapat Ford Focus, Fiat Bravo pun ok. Punya la bershopping dan buat aktiviti lain, pukul 10.30 juga baru sampai rumah. Niat nak bagi kunci kereta malam tu juga terpaksa cancel.

7. Pukul 10.30 isnin pagi ada meeting dengan supervisor, Prof Merv dengan Dr Fan dan Dr Amin. Agak berhasil juga meeting itu. Masing-masing ada idea dan menyumbangkan fikiran. Aku sekadar mengiyakan saja. Harap-harap lepas ni ada banyak lagi progress dalam projek PhD.

8. Petang pukul 2 pula macam biasa, sesi lab dengan student first year. Aku ada text Upi tanya sama ada dah bangun atau belum? X lagi-sempat pulak dia reply text.

9. Pukul 5 petang baru sampai rumah. Masa tu dia baru saja bangun. Sudah makan sebab Sandi ada masakkan sesuatu. Tapi aku nampak dia masih mamai-mamai lagi.

10. Aku masak tom yum seafood malam itu. Dan juga buat telur dadar. Kami makan bertiga-termasuk Sandi sekali.

11. Sangat letih malam itu. Aku masuk tidur awal juga. Upi tak tidur langsung. Study dan buat kerja editing video klip terbaru barangkali. Lagipun siang tadi sudah tidur seharian.

12. Pagi tadi hantar dia ke stesyen keretapi. Dalam 20 minit juga berjalan kaki. Tak jauh sangat pun rupanya. Selepas itu terus ke sekolah dan buat kerja macam biasa.

7 Comentários:

Khadijah said...

Wah, rajin Upi ye?
*kat blog Mahadi pon akak sibuk nak komen pasal Am kan?* heehe

"salji turun manja2" - comel je ayat tuh..heheh

Machina said...

hehe....

Amri said...

Weh, 15-17 minit laa. I said 20 minutes but you said it's less than that. Remember?

Yla rahYla said...

wah...catatan ini ader iras2 catatan org tu jugaklah...formatnyer sama...muahahahahah!!!
korang memang sehati sejiwa...kihkihkih...:P

Machina said...

hehe....
=)

Naz said...

hmm... this writing complements Am's latest entry..interesting!

Machina said...

yup2. kinda unique...

Post a Comment

Titipan Kata

'

  ©Kehidupan: Catatan Kembara. Template by Dicas Blogger.

TOPO