Sunday 11 November 2007

Isles of Skye

Program Fresher’s Camp anjuran persatuan-persatuan dan komuniti-komuniti melayu sekitar Dundee, Glasgow, Aberdeen dan Edinburgh bertempat di Isles of Skye menemukan penulis dengan pelajar-pelajar Malaysia lain yang berada di bumi Scotland ini. Disebabkan lokasinya yang agak jauh di sebelah barat laut pulau British, penulis berpeluang manjadi pemandu kedua dan sempat memandu mini MPV Zafira membelah pekan Inverness dan menelusuri jalan di pinggiran Loch Ness (lokh-ness) yang terkenal dengan makhluk ghaib Nessie.



Program selama 2 hari yang bertemakan kem motivasi pada hari pertama dan jalan-jalan pada hari kedua sememangnya menarik. Keindahan alam ciptaan Al-Khalik di sekitar pulau Isles of Skye amat mempesonkan. Disini juga wujud istana-istana lama dan yang sempat penulis kunjungi secara dekat adalah Dunvegan Castle. Dan yang paling indah ialah salah satu air terjun yang alirannya terus ke laut, namun, apa yang dilihat adalah terjunan air yang tak berpenghujung dan airnya menghilang di celahan batu. SUBHANALLAH.



Img_5131



Img_5169



Img_5201



Img_5238



Img_5273



Img_5274 Img_5217

3 Comentários:

Anonymous said...

Cantik gambar.

Waaah, ramai betul org Malaysia.

Anonymous said...

fuh...caya la madi...

Anonymous said...

subhanallah..memang menarik ni.. mnjadi maklumat utk kami di sini..thanks mahadi.. menemukan aku dgn pngalaman ni..:)truskan lg pojok bingkisan dr seberang ni..

Post a Comment

Titipan Kata

'

  ©Kehidupan: Catatan Kembara. Template by Dicas Blogger.

TOPO