Monday 7 January 2008

Apekebendenye tu

Keletuk-keletak,
keletuk-keletak. Aku memandang keatas, melihat tepat ke bumbung suria. ‘Apekebendenye
tu’, getus hatiku. Lantas aku ke dapur. Aku bukakan bumbung suria di dapur. Aku
menjengul keluar melihat apa yang berlaku.



Suasana agak
suram, angin bertiup kencang. Aku dapati, beberapa ketulan-ketulan kecil ais
sebesar biji kacang hijau memenuhi bumbung. Rupanya seakan ais Solero Shots.
Dikuti selepas itu angin yang membawa ais seakan-akan kekabu yang ditiup angin
petang.



Lantas aku ke
bilik. Aku ‘online’kan YM dan hantar mesej kepada Mai yang tinggal di Flat
Seabraes.



>Check kt
luar tngkap



>ketulan2
ais turun



<takde pun



>tgk
btul2. xkan xsmpai kt sebrez kot



...



<a’a. Ada2



<Ni tgh dk
ambil gambar



>Dgn ini
dmklumkan bhw snow da stat trun di dndee buat pertama kalinya utk thun ini



..........



Walapun ais agak
tebal pada hari tersebut, namun tidak sama seperti yang ku alami di Munich tempoh
hari. Tugasan masih lagi banyak yang belum siap. Lalu aku kembali meneliti satu-persatu
bahan-bahan rujukan untuk meneruskan penulisan.



Pada waktu
malamnya, dek kerana suhu yang lebih tinggi dari paras beku, ais mula cair dan
keadaan kembali seperti sediakala keesokannya.



Img_5586_1






pict:kat sini tak amik, jd letak yang kat Munich aritu je.





*Solero Shots adalah barangan dagangan berdaftar pernah dikeluarkan Unilever (Wall's Ice Cream)



*bentuk ais yang dilihat adalah jenis sleet, turun bersama-salji tempoh hari



 



2 Comentários:

Anonymous said...

Mengelat ler. Mana gambar salji di Dundee? Mana aci boh gambar kat Deutschland

Anonymous said...

dah kureng xcited, jd tak amik dah la still picture snow ni.

Post a Comment

Titipan Kata

'

  ©Kehidupan: Catatan Kembara. Template by Dicas Blogger.

TOPO