Saturday, 23 May 2009

Suram... Pindah


Suram...






Hari ini hari yang suram. Matahari seakan-akan segan menunjukkan diri. Semalam pulak matahari sangat tidak malu dan menunjukkan diri hampir sepanjang hari.

Aktiviti KMD minggu ni adalah mengangkut barang-barang Encik Zahir berpindah ke rumah baru. Lebih kurang pukul 10 start. Makanan disediakan sebelum tugas dimulakan, dan menu kali ni adalah nasi lemak. (lama jugak kempunan ni). Keluarga Encik Zahir-Kak Ina berpindah dari Abbotsford Street ke (em...) rumah tak jauh dengan Perth Road. Kat situ agak best, ada padang luas dan mengadap pemmandangan Sungai Tay. Cantik!

Ingatkan barang banyak sebab dianggarkan akan melibatkan dua trip. Rupanya tidaklah seperti yang di sangka, satu trip sahaja sudah mencukupi. Ditambah pula kekuatan jejaka-jejaka hero bangsawan yang terlibat, maka kerja yang berat menjadi ringan, banyak menjadi sedikit. Tidak sampai sejam kerja-kerja pemindahan ke van-bawa ke rumah baru-angkut keluar dari van berjalan dengan sempurna tanpa ada cacat celanya.

Macam biasala, sekali-sekala berjumpa, masa yang terlebih banyak dihabiskan adalah ketika sesi makan-makan sambil berbual-bual dan bercerita. Tambahan pula, parent Kak Ina ada datang sekali, banyak juga cerita yang dibawa dari tanah air. Hai... macam-macam.



Ahli-ahli mesyuarat luar tingkap





Remover Team





Heroes at work





Aksi Abang Taufik berceritera


'

  ©Kehidupan: Catatan Kembara. Template by Dicas Blogger.

TOPO