Sunday 28 June 2009

Graduation

Special from Hannan


Alhamdulillah. Selesai juga majlis graduasi untuk program MSc yang lalu. Kalau dibuat perkiraan, kemeriahan bergraduasi di universiti di Malaysia sangat berbeza jika dibandingkan dengan disini. Diantara perbezaan yang ketara, perkarangan luar dewan kosong dengan gerai-gerai jualan. Hanya manusia-manusia menanti dengan penuh sabar bersama pasukan bagpipe. Tiada gerai bunga juga teddy bear, ataupun keropok lekor mahupun nasi kerabu.

Saya masih ingat lagi. Minggu graduasi USM pada tahun 2007 itu seiring dengan minggu saya menghadiri kursus BTN. Mujurlah hari graduasi saya adalah hari Sabtu. Dan BTN tamat pada pagi hari Jumaat. Ada juga teman-teman yang lebih rela mengorbankan hari graduasinya semata-mata kerana kursus BTN. Pilihan yang sukar, saya kira. Tapi, tak mungkin ada sesalan di hati mereka jika saya khabarkan yang mereka kini bertebaran di jauh-jauh pelusuk muka bumi. Jalani kehidupan yang mereka telah pilih.

Walaupun terpaksa bergraduasi jauh dari keluarga tersayang, saya kira hari itu tetap bermakna dengan kehadiran Upi dari Durham, jiran-jiran saya disini, Blackness Street, Peddie Street, Hawkhill, Eason Angle, serta kehadiran istimewa Nabhan dan Hannan. Kalau majlis graduasi BSc dulu, saya tidak menghadiri majlis Upi atas alasan kerja, dan dia juga tidak menghadiri majlis saya kerana sudah di luar negara. Tetapi disini, saya dapat hadiri graduasi MSc dia di London dan begitu juga dia sebaliknya.

Konvo USM

Tower Building

Galeri

Plague

Supporters 3

Timang-timang

Course mates

Selesai sudah

Supporters 2

Terbang

Supporter

Kesana

Group mates

Classmates and Lecturers

18 Comentários:

cheritacerithi said...

bakal ayah penyayang nih... hehehehhe...

congrats again mahadi!

Machina said...

cheritacerithi-
TQ2.... and thanks for your appearance on that day as well. cheers...

kak Ngah said...

tahniah madi..ble nak blk mesia nih??

Khadijah said...

tahniah mahadi!

yantie3011@gmail.com said...

salam.. mahadi congartulation!!
seronoknye tgk mahadi dah graduate MSc~~ gambate mahadi for the next level undertaking!

Machina said...

kak Ngah-
tQ, tatau lg la...

Machina said...

ciktutor-
tQ cik tutor. gud luck there..

Machina said...

Yantie-
tQ... all the best to you too...

cIk iNa said...

tahniah2!!!trend master dundee membaling scrool upenye..hehe..
hmm.chantek tie usm tu..=D

Machina said...

cIk iNa-
ehe...ehe... topi tadak nak di lambung, scroll pun jadi.
tie itu mmg sntiasa cantek. =)

nisadaud said...

Tahniah2..selamat bergraduasi..

zuriamohd said...

Tahniah..gembiranya dia..cute betol budak kecil itu..

Machina said...

nisadaud-
Tq2.....

Machina said...

zuriamohd-
a'a, cute kan...

cik Aswar said...

ha, mau ucap gakkk
abg mahadi, tahniah2!!!
cantek tie tuh.. hihi
usya gambo trus knal.. ;)
bl nak blk m'sia?

Raisah @ echah said...

Madi, mana budak 2 ketul tu? stress jap ak tgk mu konvo...huhu

Machina said...

cHihIRo- tq aswar...

Machina said...

zahir nga rahmat ko?? seingat aku last skali aku dengar zahir ngajar kat johor, rahmat ngajar kat skolah lama dio. loni tok tahu guano crito

Post a Comment

Titipan Kata

'

  ©Kehidupan: Catatan Kembara. Template by Dicas Blogger.

TOPO