Monday 29 June 2009

Kunjungan

Hari Sabtu lepas, saya dikunjungi teman yang lama saya kenal. Semenjak menuntut di Matrikulasi KMK dan seterusnya sama berkuliah di Pusat Pengajian Fizik USM. Che Azurahanim kini sedang lanjutkan pelajaran peringkat PhD di Surrey. Kebetulan dia ada kerja-kerja makmal di Herriot-Watt, Edinburgh, lantas dia merancang untuk sampai ke Dundee selepas selesai tugasan. Che Zura datang dengan suami. Azmi namanya. Baik orangnya. Sebelum ini saya sekadar melirik pada foto yang di letakkan di laman Friendster. Hampir setahun rasanya mereka berkahwin. Yakni sebelum berangkat kesini.

Seingat saya, perjumpaan yang terakhir adalah ketika minggu konvokesyen USM tahun 2006. Masa itu pelajar-pelajar di bawah Pusat Pengajian Sains Fizik berkumpul beramai-ramai bagi tujuan mengambil foto kenang-kenangan. Walaupun saya masih belum boleh bergraduasi, saya juga ikut serta kerana kami semua satu batch. Dan sekarang sudah pun pertengahan tahun 2009. Sudah menjangkau 3 tahun. Dan siapa sangka, ada pertemuan di bumi UK ini.

Sempat juga saya memutakhirkan perkembangan rakan-rakan sekursus fizik USM yang lain. Macam-macam cerita saya dengar. Tapi, rata-ratanya kini sudah berumahtangga ataupun sekurang-kurangnya bertunang. Juga rata-ratanya memilih kerjaya sebagai pendidik. Ramai juga yang sedang melanjutkan pelajaran ke peringkat yang lebih tinggi. Saya kira itu rezeki masing-masing.



If there is a time, and chance, I would made myself to Surrey. By the willing of God. Someday, I hope.

7 Comentários:

zuriamohd said...

hehe..cik mahadi bile pulak mau berumahtangga? jemput tau..

Machina said...

zuriamohd-
hehe...

zuriamohd said...

hehe pulak die..

kak Ngah said...

hehe tu tandanya tak lama lagi la tuh..
jgn mara eh...

Machina said...

amboi... sape yang tak lama lagi nih...

Anonymous said...

salam...
dulu blajar kat KMK ek..???
batch ke brapa???
sy batch 09/10...

Machina said...

Anonymous-letak la nama...
sy batch 02/03, lama dulu...

Post a Comment

Titipan Kata

'

  ©Kehidupan: Catatan Kembara. Template by Dicas Blogger.

TOPO