Thursday 3 April 2008

Turun London: Episod 2- Ada Sambungan Ketiga..

Malam menyambut ketibaanku di Victoria Coach Station,
London. Aku tergesa-gesa berkejar ke kaunter tiket National Express. Destinasi
yang akan kutuju adalah Colchester, tempat letaknya University of Essex. Sempat lagi aku dapatkan
tiket perjalanan terakhir tatkala tidak sampai 10 minit bas akan bertolak. Sebaik aku menghempaskan diri di kusyen
keras bas, Khairi menelefonku.



<“Ha, macam mana?”



>“Aku dah kat dalam bas, dah nak bertolak.”



<“Ok, aku nak pi masak untuk hang ni. Hang tu penat, satgi
dah sampai, makan-makan, pastu trus berehat.”



>“Ok-ok.”



Perjalanan menggunakan bas agak lama. Lebih
kurang dua jam. Kalau menggunakan train lebih cepat. 45 minit sudah sampai.
Tapi, nak ke train station satu hal, dari train station ke universiti lagi satu
hal. Jadi aku bertekad dan berazam bersungguh-sungguh untuk naik bas sahaja.



................


































Victoria




























































.



.



.



.



.



.



.



.



.



.



.



.



.



.



 



Khairi masak special untuk aku. Aku amati satu-persatu. Ayam
masak merah, sayur udang besar dan telur goreng. Sedikit spageti yang dimasak ala
mi goreng turut disertakan.



<“Hang nak aku bawak pi jalan mana?”



>“Area dekat-dekat sini dahla, lagipun hang nak kena
study.”



<“Sini takdak apa sangat. Pi London ok la.”



(‘London? Ok gak tu’)



<“Tapi tula, aku baru pi ja mingu lepas. Tapi takpala,
bukan senang hang nak mai London ni.”



<“Tambah nasik tu, makan banyak sikit, aku masak ni nak
bagi hang makan. Hang tu kena makan lebih”.



Khairi paksa aku tambah. Dalam keletihan, aku
makan agak banyak dan tidur dalam kekenyangan.





Img_6292

1 Comentário:

Anonymous said...

Mahadi, put the pix more. I heard ur friend compliment u as a good photographer, so i'm sure u hav loads of good pix.

Post a Comment

Titipan Kata

'

  ©Kehidupan: Catatan Kembara. Template by Dicas Blogger.

TOPO