Tuesday 31 March 2009

Petang maghin'




Kemaghin sesi laih aku jadi lab demonstrator untuk kelaih hari Isnin. Hari Jumaat ni plak sesi last untuk kelaih yang satu lagi. Dah tu aku bawak la kamera. Saja ja nak amik gambaq kenang-kenangan la kira. Gambaq studen tak ambik banyak pun. Banyak ambik gambaq Mantas la, satu partner demonstrator. Dia asai dari Lithuania. Punya la tinggi melayut. Aku tak brapa buleh sangat ambik gambaq dengan dia. Beza antara langit dan bumi jugak jadinya. Kebanyakan aku ambik gambar dia sorangla, dengan bekgron budak-budak duk buat eksperimen.

Lepaih pada tu, Mantas ni duk tanya la jugak pasai kamera ngan ekseseri. Aku pun bagitau takat mana yang aku tau la. Dah-dah tu dia pun bagitau la yang dia pun terkebetulan ada bawak gak kamera dia. Sony 300alpha kalu tak silap. Belakang, aku pun suruh la dia pi amik kamera dia tu. Aku nak tengok jugak.

Dia pun pi la amik. Paih tu ajak aku p terai test amik gambaq kat luaq. Tak jauh mana pun, kat seblah Haris Building ni ada taman mini. Dan la jugak test pat lima nam kali snap. Saja ja. Aku test kamera dia, dia test kamera aku. Dia ada tanya aku, nak join dak pertandingan fotografi yang unibesti tengah buat la ni. Aku habaq kat dia aku tak mau join. Dia tanya pasaipa, tak mau terai ka. Aku jawap, takdak aih, saja ja tak mau. Lagipun ramai hak yang masuk banyak yang tera-tera. Tapi kalau hang nak terai ok ja aku kata. Mana tau nasib.


Kat Taman





















Paih pada tu, dia bawak saja bawak aku pi kat lab fotonik dia. Ngan takdak keja petang tu, aku snap la gambaq radas dia sekali ngan suruh dia eksyen konon-konon tengah dok buat eksperimen. Tu ja la. Mengkala-mengkala lepaih ni ada la jugak memba kalau nak ambik gambaq saja-saja kat depatmen ni. Kalau geng melayu Dundee besa ada Amal ngn Abang Amet la. Tapi la ni Abang Amet dah jarang wak keluaq kamera dia.


Melayut




Buat pa tu?





Duk renung pa tak tau

6 Comentários:

Amri said...

Awai awai aku dok pikiaq Mantas tu budak hak dok sebelah kighi tu. Paih hang boh gambaq kat bawah tu, baghu aku tau dia hak sebelah kanan.

Uih Mahadi, semat betui gambaq hang hak dok tenung tuh noo.

Machina said...

gambag tu mantas yang amik, tapi pakai camera aku.

zuriamohd said...

lawanya gambar yg atas skali,kredit tok cik mahadi.bravo! :)

cIk iNa said...

huh..posing sakan dgn camera canggih barunya..
jeles2..

Machina said...

zuriamohd-he... tq2

Machina said...

cIk iNa-
cik dah lama tak posing ke... he..

Post a Comment

Titipan Kata

'

  ©Kehidupan: Catatan Kembara. Template by Dicas Blogger.

TOPO